Podcast
Makkers

Welkom bij PodcastMakkers, waar je samen met Amarins jouw podcast tot leven brengt. 

Een podcast is dé manier om jouw verhaal te delen. Het wordt gezien als een ‘radio on demand’, waar mensen luisteren naar wat hen interesseert, wanneer het hen uitkomt. Steeds meer mensen luisteren tussen de 1 en 6 uur per week naar podcasts. Als maker ben je vrij om te maken wat jij wilt.

Bij SocialMakkers draait het om jouw verhaal op een frisse en leuke manier te vertellen. En waarom? Omdat we weten dat jouw boodschap moet opvallen, en snel! Reken maar op ons om jouw merk een boost te geven met inhoud die de aandacht trekt en het delen waard is.

Wat we doen? We creëren social content, die perfect past bij Instagram, LinkedIn en TikTok. Of het nu gaat om korte en pittige video’s, foto’s met dat speciale iets, of iets compleet nieuws – we nemen het werk uit handen, zodat jij je kunt concentreren op wat je het beste doet. Bij SocialMakkers houden we het licht, creatief, en altijd gericht op jouw succes. 🎥✨

Wij nemen de regie, jij de credits.

Waarom videomarketing? 📹 Simpel: in deze digitale tijd is visuele content koning. Alles draait om trendy, kwaliteitsvolle content met een flinke dosis passie. 

Kortom, videomarketing is niet langer een optie, maar een noodzaak in de digitale wereld van vandaag. Wil je jouw merk naar het volgende niveau tillen? Neem contact op met SocialMakkers en laat ons je helpen! 📸🕺

Kies je SocialMakkers pakket

SocialMakkers ontzorgt je volledig in het maken van online video.
Wij komen met de ideeen en zorgen dat jij iedere maand nieuwe content hebt.

Kennis

495,- Per maand
  • Ontwikkeling videoplan
  • Opnames van 2u op locatie
  • 45sec social content
  • Montages incl. 1 feedbackronde

Makker

795,- Per maand
  • Ontwikkeling videoplan
  • Halve dag opnames op locatie
  • 100sec social content
  • Montages incl. 1 feedbackronde
populair

BFF

1295,- Per maand
  • Ontwikkeling videoplan
  • Hele dag opnames op locatie
  • 160sec social content
  • Montages incl. 1 feedbackronde

Bij een abonnement van 6 maand of langer, gratis huisstijl animaties
om te gebruiken bij alle door SocialMakkers voor jou geproduceerde videos t.w.v. € 395,-

FAQ

Bij de intro heet je de luisteraars welkom, stel je de hosts voor en bespreek je (kort) de inhoud van de show. Door een sterke intro te gebruiken worden luisteraars geprikkeld en gestimuleerd om vooral door te luisteren. 

De luisteraars willen weten wanneer de podcast aflevering ten einde is. Dit is het ideale moment om in de show een call to action toe te voegen. Wil je de luisteraars motiveren om je site te bezoeken of de volgende aflevering te luisteren? Benoem dat hier vooral.

Het eerst wat je moet doen voordat je aan een podcast kunt beginnen is goed over je concept nadenken. Wat is het onderwerp van je podcast? Dat is de eerste vraag die je jezelf moet stellen. 

De volgende stap is om een naam van je podcast te bedenken. Kies een naam die een indicatie kan geven waar de podcast over gaat. Bijvoorbeeld de titel ‘ de modewijzer’ dan zal de podcast waarschijnlijk over mode gaan. Houd er rekening mee dat het wel een naam is waar je later ook mee zou kunnen uitbreiden. is jouw naam Wandelen met piet dan kan je

Als je de naam gekozen hebt kan je ook een thumbnail laten maken. Je thumbnail is de afbeelding die je in de podcast app ziet wanneer je op jouw podcast app klikt. Dit is vaak het eerste wat mensen zien van je podcast, dus zorg dat dit goed opvalt.

Een podcast wordt door veel mensen gezien als een radio on demand. Luisteren naar een programma naar keuze en wanneer het jou uitkomt. Heel veel mensen luisteren tussen de 1 en 6 uur podcast per week. Als maker van een podcast ben je vrij om te maken wat jij wilt. 

Ook binnen de muren van je bedrijf kan het interessant zijn om een podcast te verspreiden. Geen notulen, papierwerk of death by powerpoint, maar onderweg naar je werk even luisteren naar de laatste update in het bedrijf. Waar zijn je collega’s in het buitenland mee bezig? Wat is er geleerd op die conferentie van vorige week? Stel je nieuwe collega’s aan iedereen voor of inspireer je werknemers door een interview met een topvrouw uit jullie vakgebied te delen. Daarnaast kan iedereen tegenwoordig wel een break van zijn of haar beeldscherm gebruiken na alle Zoom meetings.

Een gemiddelde podcast duurt iets korter dan drie kwartier. De meeste podcast luisteraars luisteren 1- 3 uur of 4-6 uur per week. Daarbij hebben de meeste mensen een gemiddelde luistertijd van 30 tot 45 minuten of 45 tot 60 minuten.

Podcasts worden vooral onderweg geluisterd of thuis als ontspanning of tijdens het huishouden. Wat voor jouw podcast het beste werkt, is afhankelijk van verschillende factoren. De lengte van je podcast hangt vooral af van de inhoud van je podcast. Wil je echt de diepte ingaan over het onderwerp? Dan moet je al snel denken aan een podcast van een uur.

Wil je inspelen op de actualiteit, ga dan voor een korte podcast van 10 tot 15 minuten.