Pod
Makkers

Welkom bij PodMakkers, waar je samen met je vertrouwde makkers van CineMakkers jouw podcast droom tot leven brengt.

Bij ons in de studio zijn verschillende opname momenten. Ochtend, middag of avond. We beginnen met een kop koffie of thee. Daarna bespreken we gezamenlijk het opnameproces zodat je hierna ruim de tijd hebt voor je opnames.

Tijdens de opnames is er een team lid van PodMakkers aanwezig om jou hier bij te begeleiden. Hierbij wordt ervoor gezorgd dat het opname geluid goed is en dat alle techniek werkt.

PodCast of VodCast?

Kies je voor de klassieke podcast of ga je voor een vodcast waarmee je nog meer content mogelijkheden hebt.

PodCast

449,- Per dagdeel
  • Dagdeel studio gebruik (3u)
  • Incl. technische begeleiding
  • 2 professionele microfoons & koptelefoons
  • Fragmenten en bellers in de uitzending halen
  • Pot koffie, thee & water incl.
  • Bestanden aangeleverd als stereomix en losse sporen
  • Nabewerking op aanvraag

VodCast

599,- Per dagdeel
  • Dagdeel studio gebruik (3u)
  • Incl. technische begeleiding
  • 2 professionele microfoons & koptelefoons
  • Registratie met 1 camera
  • Fragmenten en bellers in de uitzending halen
  • Pot koffie, thee & water incl.
  • Bestanden aangeleverd als video stereomix en losse sporen
  • Nabewerking op aanvraag

Aanvullende opties:
– Extra microfoons (max 2 extra)
– Meercamera registratie
– Nabewerking audio
– Montage video tot aflevering + social shorts
– Heerlijke lunch
– Studio op locatie

Openingstijden studio:
Dinsdag 14:00u – 17:00u
Dinsdag 19:00u – 22:00u
Vrijdag 09:30u – 12:30u
Vrijdag 14:00u – 17:00u

Toch liever opnames op een andere dag of tijd? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

FAQ

Bij de intro heet je de luisteraars welkom, stel je de hosts voor en bespreek je (kort) de inhoud van de show. Door een sterke intro te gebruiken worden luisteraars geprikkeld en gestimuleerd om vooral door te luisteren. 

De luisteraars willen weten wanneer de podcast aflevering ten einde is. Dit is het ideale moment om in de show een call to action toe te voegen. Wil je de luisteraars motiveren om je site te bezoeken of de volgende aflevering te luisteren? Benoem dat hier vooral.

Het eerst wat je moet doen voordat je aan een podcast kunt beginnen is goed over je concept nadenken. Wat is het onderwerp van je podcast? Dat is de eerste vraag die je jezelf moet stellen. 

De volgende stap is om een naam van je podcast te bedenken. Kies een naam die een indicatie kan geven waar de podcast over gaat. Bijvoorbeeld de titel ‘ de modewijzer’ dan zal de podcast waarschijnlijk over mode gaan. Houd er rekening mee dat het wel een naam is waar je later ook mee zou kunnen uitbreiden. is jouw naam Wandelen met piet dan kan je

Als je de naam gekozen hebt kan je ook een thumbnail laten maken. Je thumbnail is de afbeelding die je in de podcast app ziet wanneer je op jouw podcast app klikt. Dit is vaak het eerste wat mensen zien van je podcast, dus zorg dat dit goed opvalt.

Een podcast wordt door veel mensen gezien als een radio on demand. Luisteren naar een programma naar keuze en wanneer het jou uitkomt. Heel veel mensen luisteren tussen de 1 en 6 uur podcast per week. Als maker van een podcast ben je vrij om te maken wat jij wilt. 

Ook binnen de muren van je bedrijf kan het interessant zijn om een podcast te verspreiden. Geen notulen, papierwerk of death by powerpoint, maar onderweg naar je werk even luisteren naar de laatste update in het bedrijf. Waar zijn je collega’s in het buitenland mee bezig? Wat is er geleerd op die conferentie van vorige week? Stel je nieuwe collega’s aan iedereen voor of inspireer je werknemers door een interview met een topvrouw uit jullie vakgebied te delen. Daarnaast kan iedereen tegenwoordig wel een break van zijn of haar beeldscherm gebruiken na alle Zoom meetings.

Een gemiddelde podcast duurt iets korter dan drie kwartier. De meeste podcast luisteraars luisteren 1- 3 uur of 4-6 uur per week. Daarbij hebben de meeste mensen een gemiddelde luistertijd van 30 tot 45 minuten of 45 tot 60 minuten.

Podcasts worden vooral onderweg geluisterd of thuis als ontspanning of tijdens het huishouden. Wat voor jouw podcast het beste werkt, is afhankelijk van verschillende factoren. De lengte van je podcast hangt vooral af van de inhoud van je podcast. Wil je echt de diepte ingaan over het onderwerp? Dan moet je al snel denken aan een podcast van een uur.

Wil je inspelen op de actualiteit, ga dan voor een korte podcast van 10 tot 15 minuten.